Skip to main content

Masak Dengan Perangai Manusia

Hi!

Semenjak join bisnes Powergold ni, ramai yang duk PM, Whatsapp aku tanya macam mana nak join, macam mana boleh kaya, macam mana boleh beli banyak emas, macam-macam lagilah. Tak tahan letew aku asyik update income masuk pastu asyik beli itu ini.

          Bisnes simple je. Bisnes online dihujung jari. Buat part time pun income boleh kaching-kaching. Kau hado? Sesambil terbaring, sesambil study duit masuk. Kau tak nak? Mestilah nak. Peluh tak sempat keluar, duit dah masuk ratus-ratus. Cakap sikit siapa nak bagi income RM500 sehari? Takde kan. Powergold je baik hati nak bagi.

Memang seriously aku berpuas hati join Powergold ni. Ramai je student-student baya aku yang join. Maklumlah masing-masing dah celik dah sedar diri dah taknak menyusahkan mak bapak lagi. So kitaorang satu team pakat-pakat bina networking sama-sama, jana income sama-sama untuk tampung duit study. heheheh seronok betul bisnes dalam group ni.

          Paling best sebab dia langsung tak ganggu jadual study kau. Haa pandai-pandailah nak bagi-bagikan masa layan whatsapp customer. Bukan takat tu je, kitaorang ada buat dropship jual barang kemas. Barang-barang kemas semua design up to date. Setiap kali beli emas, dapat bonus kaching-kaching masuk dalam akaun. Best tak Powergold?

Cabaran buat bisnes ni. Hmmm banyak. Macam-macam jenis orang yang aku jumpa bila ajak join buat bisnes Powergold ni. Ada yang...

         "Eh, takpalah duit mak bapak ada tanggung kita." sampai bila weh kau nak harapkan mak bapak kau? Sekaranglah masanya kau bagi duit kat dorang pulak. Kamon lah!

          "Alaaa mahal la nak join. Takde duit." aihh? tiap minggu makan KFC, McDonald, beli barang-barang branded ada pulak duit? Nak ajak join bisnes bantu jana income taknak? Pelik-pelik.

          "Berminat nak join. Tapi mak ayah tak bagi." ni lagi aku tak paham. Apa kata kau join je la. Pastu buat bersungguh-sungguh. Lepas dapat income kau kasik la sikit duit tu kat parents kau. Mesti pastu dia restu. Haduhhh!

Ada lagi satu jenis manusia, dia whatsapp cakap "saya berminat sangat nak join" macam memang betul-betul la nak ubah pendapatan nak jana income kan. So aku pun excited gila cerita bonus, cerita income cerita harga package. Japgi dia boleh cakap ...

          "Laa nak join bisnes ni kena bayar ke?" ya Rabbi Masya Allah! Elak kena curse jek dengan aku. Apa-apa bisnes pun kena keluarkan modal. Mana ada orang buat bisnes tak keluar modal wehhhh. T.T

Aku korbankan duit aku semata-mata nak join bisnes ni tau. Masa tu memang dah takda duit. Sampai Umi pun marah sebab dia kata membazir. Tapi aku tawakal je pada Allah. Aku buat bisnes ni serius. Sampai aku dapat balik modal aku denga income yang masuk macam air. Then aku tunjuk kat family. Haaa sekarang ni, satu family aku dah join Powergold. Tak tahan punya pasal tengok aku jana income. Setiap hari ada je SALE masuk. hehe rezeki, rezeki.

Tapi paling stress bila member kau tengok kau loaded ...

          "Wehhh belanja la aku. Kau kan kaya." duhhh. Kenapa nak guna duit aku? Suruh join bisnes banyak alasan pulak. Apesal kau taknak kayakan diri kau? Ruginya lahaiii.

Hmm takpelah. Taknak join takpe. Teruskan melihat aku buat duit ya. Jangan mintak-mintak pulak. Aku tak paksa orang nak join, aku cuma ajak join sebab aku fikir NAK BANTU orang jana income macam aku. Takkanla kau tergamak nak hidup senang sorang-sorang. Tak baik kan? Tapi, kalau orang dah tak sudi nak buat guano kan? Let them be. Teruskan memerhati dan teruskan stalk aku. chia chia chia.

Nak tayang sikit cincin baru beli guna duit bisnes.

Eh, mana cukup setakat beli cincin je. 
Tambah pulak sepasang subang. Huhuhu

Eh, berminat nak join bisnes Powergold / beli barang kemas harga murah?
Contact us NOW :

FacebookSari Jutawan Emas
Instagramsari.jutawanemas
Whatsapp : 0197870062 (Ecah) 



Comments

Popular posts from this blog

Temuduga Diploma Bahasa Inggeris UPSI

Assalamualaikum.  Hai. Aku kembali lepas beberapa hari menghilangkan diri. Sebenarnya, Aku pergi Tanjung Malim, Perak sebab ada temuduga untuk jurusan diploma Bahasa Inggeris dekat Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI). It's just an interview. tapi harap-harap terpilih/lulus ujian khas dan temuduga tu. Aminn. doakan ya? :)           Bila cakap pasal UPSI benda yang akan keluar dalam kepala mesti "jadi cikgu" . Just like when I told my grandparents that I was chosen to be interviewed in UPSI. "Jadi cikgu BI lah ni." (since my grandfather was a teacher) tak semestinya. Aku baru ambil jurusan diploma. habis diploma, belum layak jadi cikgu. kena sambung ijazah lagi. dan tak semestinya yang belajar kat UPSI tu, semuanya jadi cikgu. kena tahu tu. My interview was on 21 April 2015. (sejak bila speaking ni Aishah?) pagi tu, pukul 8.15-10.30 pagi, calon-calon temuduga kena lalui ujian khas. atau senang kata, writing test. ujian ni, termasuklah pemahaman

Punca Kuku Cepat Panjang

Hi.           "Kerap berak sebab tu kuku panjang." kata Chef Lin kepada Opah kata kepada aku. chia chia chia. Eh, tapi betul ke bila selalu berak ni kuku cepat panjang? Yes, kuku aku memang cepat panjang, and yes aku memang jenis kerap berak. Sehari sekali mesti berak. Tak kira pagi, petang ataupun malam. Bukankah itu tandanya usus aku sihat? hihihii. Dan kuku aku memang cepat panjang. Lepas tiga hari aku dah nampak kuku putih memunculkan diri.           "Padahal tiga hari lepas baru potong kot!!!" rungut aku setiap kali tengok kuku putih dah muncul. Tak tak, kuku cepat panjang bukan sebab kau kerap berak jadah semua. Tapi sebab kuku tangan kerap terdedah dengan environment (environment gituhh). Contoh la ka n  kit a makan, basuh tangan ataupun menyentuh apa-apa jelah. Lebih-lebih lagi kalau kita makan guna tangan, makin banyak la nutrien dari makanan tu diserap oleh kuku kita. Haa sebab tulah kuku kita tumbuh dengan pesat. Cukup air cukup nutrient. So tak

Temuduga Masscom UITM

Hai.           Harini saja nak share pengalaman interview kos Masscom. Ya, aku mohon Diploma Mass Communication atau dalam Bahasa Melayunya, Diploma Komunikasi dan Media. Pernah dengar? Kalau pernah, tahniah korang seorang yang PEKA. Kalau tak pernah, korang kena lebih banyak explore dan membaca. Sebenarnya aku pun takde la tahu mendalam sangat pasal Masscom ni. Yang aku tahu dia berkaitan dengan media. Tapi, memandangkan aku dapat interview kos ni, jadi kenalah study serba sedikit. Apa yang aku dapat sepanjang 'research' kos ni orang panggil kos artis. Sebab kebanyakan artis, Instagram famous, wartawan, pengacara semua merupakan pelajar Masscom. Nama pun media kan?           Temuduga aku haritu dekat UITM Pasir Gudang. Bertarikh, 23 April 2016. Selang 3 hari dengan aku punya temuduga Farmasi SPA. Jadi, preparation aku pun ala kadar je sebenarnya. Sebab masa dah tak banyak. Aku baca mana yang patut je. Sebenarnya, interview ni ada dua perkara. Mula-mula dia aka