Skip to main content

Posts

Showing posts from June, 2016

Dari Mana Emas Terhasil?

Assalamualaikum.
          Sebenarnya, pernah tak korang terfiki macam mana emas ni boleh terhasil? Dulu pernahlah juga terfikir, tapi lepastu tak ambil kisah sangat dah. Sebab tak terfikir pun emas ni benda yang sangat -sangat berharga dan bernilai dalam dunia.
Aku rasa emas ni 'permainan' orang-orang tua je. Kalau dulu bila Umi cakap nak beli emas, aku asyik balas, "Elehh buat apa beli emas. Membazir je." Takpe, tu memang biasa. Mentaliti manusia tentang emas. Orang kata apa? Belum celik emas. Tapi bila ditanya, aset apa yang paling bernilai? Semua tau, EMAS.
          Tapi, semenjak aku join bisnes Powergold, mentaliti aku terus berubah. Kalau dulu aku perlekehkan emas ni, sekarang aku pula duk terkejar-kejar nak kumpul emas. Sebab apa? Sebab setiap hari, aku belajar, diberi banyak ilmu tentang emas dan kepentingan menyimpan emas.
Cuba cakap dengan aku, umur semuda kita ni, aset yang macam mana kita mampu beli? Rumah? Tanah? Tak mampu kan? Jadi, dari sekaranglah …