Skip to main content

Family Gathering : BBQ Party Tepi Sungai

Hi. Baru berkesempatan nak update blog semula. Few days ni sibuk sikit. Sibuk dengan bisnes, sibuk dengan family gathering. So aktiviti blogging terpaksa hold dulu. Sabtu lepas aku pergi berpicnic dan berBBQ satu family dekat Bekok. Saje suka-suka. Sebab dah lama tak gather satu family reramai. Seronok gila. Angah tugaskan aku untuk buat rempah BBQ untuk ayam dengan kambing. Takpe, next entry aku share resipinya okeh?

          Bertahun jugak la aku dah tak pergi mandi air terjun dekat Bekok tu. Rasanya last pergi masa aku masih sekolah rendah. Banyak jugak la perubahan kat Pekan Bekok tu. Dah maju weh! Kalau dulu bila masuk, jalan tanah merah. Sekarang dah tar tau!

Ni kira first time la kitaorang buat family BBQ tepi air terjun. Selama ni kalau pegi mandi-manda kitaorang bawak bekal dah siap masak dari rumah. Kali ni memang lain dari yang lain ah! Mungkin sebab kitaorang adik-beradik semua dah besar-besar, dah pandai buat sendiri semua benda.

          Barang-barang untuk bakar BBQ semua yang lelaki uruskan. Bab buat tungku, nyalakan api segala semua kerah kat lelaki. Aku jadi tukang susun batu dengan tukang pasang khemah. Bab membakar semua yang lelaki gak involved, aku sekadar kipas-kipas sikit, balik-balikkan daging tu sikit, lepastu selebihnya aku makan. hahahaha. Masa aku banyak dihabiskan dengan berendam dalam air. Ni semua sebab terpaksa temankan anak sedara aku yang sorang tu. Sibuk nau nak mandi nak mandi. Sampai bibir dah biru tangan dah menggigil pun masih nak berendam.

Team jaga api.
Abg Ejat vs Angah.


Team badak berendam
Me vs Kaklong vs Thaqif vs Angah

Selfie tu pentings!

Dah puas berendam segala, exactly 1.30 petang kitaorang semua bertolak balik. huhuhu. Kaklong pulak balik JB terus. Angah, baru harini dia balik KL. Aku? pun balik ke tempat asal. Bukan selalu ok dapat gather satu family. Bila Kaklong ada, Angah takde. Bila Angah ada, Kaklong takde. So, waktu macam ni la masa untuk kita gather sambil story sambil build siblings-relationship tu. 

Sebelum balik, wajiblah bergambar guna Instant Camera terus!
Sekali snap gambar dah keluar. Tak payah sesusah nak pegi cuci. 


Comments

Popular posts from this blog

Temuduga Diploma Bahasa Inggeris UPSI

Assalamualaikum.

 Hai. Ai kembali lepas beberapa hari menghilangkan diri. Sebenarnya, Ai pergi Tanjung Malim, Perak sebab ada temuduga untuk jurusan diploma Bahasa Inggeris dekat Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI). It's just an interview. tapi harap-harap Ai terpilih/lulus ujian khas dan temuduga tu. Aminn. doakan kejayaan Ai ye? :)

          Bila cakap pasal UPSI benda yang akan keluar dalam kepala mesti "jadi cikgu". Just like when I told my grandparents that I was chosen to be interviewed in UPSI. "Jadi cikgu BI lah ni." (since my grandfather was a teacher) tak semestinya. Ai baru ambil jurusan diploma. habis diploma, belum layak jadi cikgu. kena sambung ijazah lagi. dan tak semestinya yang belajar kat UPSI tu, semuanya jadi cikgu. kena tahu tu.

My interview was on 21 April 2015. (sejak bila speaking ni Aishah?) pagi tu, pukul 8.15-10.30 pagi, calon-calon temuduga kena lalui ujian khas. atau senang kata, writing test. ujian ni, termasuklah pemahaman g…

Peluang Kedua: Ujian JPJ

Untuk pertama kalinya seorang Aishah dah dapat lesen memandu. yeayyyyy!!! akhirnya, impian aku untuk dapatkan lesen memandu sebelum umur 20 dah tercapai. Alhamdulillah. terima kasih Abah, sebab tanggung semua bayaran untuk aku ambil lesen :)
          Pengalaman yang paling takkan aku lupakan sampai bila-bila. dengar orang lain ada lesen memandu, eh kau nak jugak ambil lesen. tengok member2 kau dah boleh drive, kau pun nak drive. dahsyat la pengaruh rakan sebaya ni kan?
Siapa cakap memandu tu senang? susah ok. (for beginners yang start dari ZERO) kalau untuk yang memang dah pandai memandu senanglah kot. Tapi masa dekat sekolah memandu, ada sorang abang ni kata, susah. dia dah pandai memandu dah jauh dah pun dia memandu. dah round satu Malaysia, cuma takde lesen je. so, bila kena memandu kat litar, dia jadi tak reti memandu. sebab apa? sebab kita ada RULES yang kena ikut semasa dalam litar anda jalan raya.
          Which is, kedudukan tangan pada stereng mestilah 3-9. guna kaedah tol…

Temuduga Penolong Pegawai Farmasi

Hai.

          Selamat datang ke blog asing ini. For sure awak datang sini sebab dapat temuduga SPA bahagian Separa Perubatan kan? And for sure jawatan yang awak pilih ialah Penolong Pegawai Farmasi. Ok, terima kasih sebab sudi singgah. Harap entri ini dapat membantu untuk awak prepare apa yang patut. Oh, sebelum tu, tahniah ya sebab berjaya dalam Peperiksaan Online SPA.

1 April 2016




     Tarikh aku dapat panggilan surat temu duga tersebut. Syukur Alhamdulillah. Disebabkan ada lagi 19 hari untuk prepare, maka macam-macam benda keluar dalam kepala.

"Apa nak prepare?'

"Soalan apa dia akan tanya?"

"Penemu duga tu agaknya macam mana?"

and so on.

Langkah pertama, aku whatsapp cousin dengan kawan aku. Sebab dorang berdua dah pass interview dengan jayanya dan sekarang tengah belajar dalam bidang nursing. Sambil-sambil tu ada jugalah aku cari bloggers yang dah ada pengalaman interview separa perubatan SPA ni (macam yang awak tengah buat ni). So, daripada tips dorang, …