Skip to main content

Gel Pelembap Safi Balqis Oxywhite

Salam.

Baru-baru ni Safi ada lancarkan beberapa rangkaian produk baru, Safi Balqis Oxywhite. Aku tau pun sebab ternampak masa pergi beli barang dapur dekat supermarket. Ingat lagi dulu masa kecik-kecik, Umi dengan Kak Long pakai krim Safi. Masa tu tengok diaorang pakai aku pun sibuk nak pakai.

Sampai Umi cakap, "Haa, pakailah nanti muka tu menggerutu macam kulit katak tau la." Terus tak berani nak pakai.

Dulu packaging Safi lain, penutup warna hijau kecik je. Sekarang dah upgrade saiz dan packaging. Tak sama macam dulu. Krim masih sama, cuma mungkin dia upgrade bahan-bahan sekali untuk kesan yang lebih mantopp. Aku perasan jugak Safi ni makin luaskan pemasaran dan jenis produk. Dulu mana ada syampu Safi, deodoran Safi, sekarang semua dah ada tau. Termasuklah 'make up remover'. Impressive gila!

Apa yang buat aku suka sangat dengan Safi ni, sebab dia buatan Malaysia dan produk dijamin halal dan suci untuk dipakai. Siapa lagi yang nak support barang buatan Malaysia kalau bukan kita rakyat Malaysia sendiri kan? Lagipun apa kurangnya Safi dengan produk-produk lain? Safi pun makin hari makin bagus setanding jenama lain.

Ni la dia yang aku mention dekat tajuk tu. Banyak lagi produk Oxywhite yang lain antaranya Gel Pengelupasan, Krim Malam, eh banyaklah (boleh pergi usha dekat Watsons sana). Aku ni takdelah rajin sangat pun nak sapu tu sapu ni dekat muka. Tapi oarang kata, muda-muda macam ni la kita nak jaga muka kan? Tak jaga dari awal nanti, tua sebeum usia pulak. 

Klik untuk tumbesaran.

Apa yang best sangat tentang gel pelembap ni? Ok, mestilah dia bertindak untuk melembapkan kulit kita 24jam. Serius, kulit kita merupakan bahagian yang sangat sensitif, yang paling banyak terdedah dengan cahaya, habuk dan macam-macam lagi. Sebab tu kulit muka jadi cepat kering. Jadi, pelambap muka ni sebagai agen pelembap yang paling efektif untuk kulit kita. Sama juga macam badan kita perlukan air yang lebih untuk menghasilkan oxygen, macam tu juga dengan gel pelembap ni.

Gel ni langsung tak melekit dan mudah serap ke dalam kulit. Tekstur dia pun lembut je. Bau dia pun wangi. Bila pakai tu sejuk je rasa muka ni. Aku mula terbuka hati nak guna gel pelembap ni bila aku baca tentang rahsia kulit orang Korea sentiasa kekal lembap dan cantik, diaorang tak pernah miss walau sehari untuk pakai pelembap. Sedangkan orang Korea yang dah cantik tu jaga kulit, lagilah aku yang kulit kejap elok kejap nan hado ni, lagilah kena extra rajin.

Tunggu apa lagi, pergi la usha produk baru Safi. Confirm rambang mata. Rasa nak beli semua. Next on list aku, aku nak beli gel pengelupasan. Tunggulah aku buat review pasal tu pulak. 

Comments

nawwarahzain said…
muka jadi pedih lepas guna gel ni. Adakah sebab paraben?
sarah said…
Gel ni pakai waktu bila je? malam ke siang ?

Popular posts from this blog

Temuduga Diploma Bahasa Inggeris UPSI

Assalamualaikum.  Hai. Aku kembali lepas beberapa hari menghilangkan diri. Sebenarnya, Aku pergi Tanjung Malim, Perak sebab ada temuduga untuk jurusan diploma Bahasa Inggeris dekat Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI). It's just an interview. tapi harap-harap terpilih/lulus ujian khas dan temuduga tu. Aminn. doakan ya? :)           Bila cakap pasal UPSI benda yang akan keluar dalam kepala mesti "jadi cikgu" . Just like when I told my grandparents that I was chosen to be interviewed in UPSI. "Jadi cikgu BI lah ni." (since my grandfather was a teacher) tak semestinya. Aku baru ambil jurusan diploma. habis diploma, belum layak jadi cikgu. kena sambung ijazah lagi. dan tak semestinya yang belajar kat UPSI tu, semuanya jadi cikgu. kena tahu tu. My interview was on 21 April 2015. (sejak bila speaking ni Aishah?) pagi tu, pukul 8.15-10.30 pagi, calon-calon temuduga kena lalui ujian khas. atau senang kata, writing test. ujian ni, termasuklah pemahaman

Punca Kuku Cepat Panjang

Hi.           "Kerap berak sebab tu kuku panjang." kata Chef Lin kepada Opah kata kepada aku. chia chia chia. Eh, tapi betul ke bila selalu berak ni kuku cepat panjang? Yes, kuku aku memang cepat panjang, and yes aku memang jenis kerap berak. Sehari sekali mesti berak. Tak kira pagi, petang ataupun malam. Bukankah itu tandanya usus aku sihat? hihihii. Dan kuku aku memang cepat panjang. Lepas tiga hari aku dah nampak kuku putih memunculkan diri.           "Padahal tiga hari lepas baru potong kot!!!" rungut aku setiap kali tengok kuku putih dah muncul. Tak tak, kuku cepat panjang bukan sebab kau kerap berak jadah semua. Tapi sebab kuku tangan kerap terdedah dengan environment (environment gituhh). Contoh la ka n  kit a makan, basuh tangan ataupun menyentuh apa-apa jelah. Lebih-lebih lagi kalau kita makan guna tangan, makin banyak la nutrien dari makanan tu diserap oleh kuku kita. Haa sebab tulah kuku kita tumbuh dengan pesat. Cukup air cukup nutrient. So tak

Temuduga Masscom UITM

Hai.           Harini saja nak share pengalaman interview kos Masscom. Ya, aku mohon Diploma Mass Communication atau dalam Bahasa Melayunya, Diploma Komunikasi dan Media. Pernah dengar? Kalau pernah, tahniah korang seorang yang PEKA. Kalau tak pernah, korang kena lebih banyak explore dan membaca. Sebenarnya aku pun takde la tahu mendalam sangat pasal Masscom ni. Yang aku tahu dia berkaitan dengan media. Tapi, memandangkan aku dapat interview kos ni, jadi kenalah study serba sedikit. Apa yang aku dapat sepanjang 'research' kos ni orang panggil kos artis. Sebab kebanyakan artis, Instagram famous, wartawan, pengacara semua merupakan pelajar Masscom. Nama pun media kan?           Temuduga aku haritu dekat UITM Pasir Gudang. Bertarikh, 23 April 2016. Selang 3 hari dengan aku punya temuduga Farmasi SPA. Jadi, preparation aku pun ala kadar je sebenarnya. Sebab masa dah tak banyak. Aku baca mana yang patut je. Sebenarnya, interview ni ada dua perkara. Mula-mula dia aka