Skip to main content

Cadangan Menu Berbuka Puasa

Assalamualaikum.

Hai. yes, I'm still here. tunggu waktu je nak balik KMJ T.T arghhhhhh. petang kang balik laa.  ok, harini umi masak daging black pepper. sedap gilaa hingga menjilat badan. hahaha. khas untuk bawak bekal balik. sebab pasni Ai ngadap makanan bazaar dengan makanan mak cik cafe je -_- (cepatlah cuti raya) tapi harini takde la nak cerita pasal menu-berbuka-Aishah. just Ai nak kongsikan beberapa cadangan menu untuk berbuka.

          Maklumlah, perempuan yang jadi tukang masak ni, selalu la dok fikir "nak masak apa untuk buka." paling-paling tak, beli kat bazaar. tapi, tiap-tiap hari beli jemu jugak kan? untuk yang ada anak tu mestilah anak dia nak makan masakan air tangan mak dia (like me now) hahaha. so let's cekidaut!


  • Roti lapis daging berkeju 
wahh sekali sekala makan yang western.

ni pulak cara-cara nak buat roti lapis keju tadi. senang je kan :D

  • Ayam panggang bermadu
sedap ni kalau makan beramai-ramai 

  • Ikan siakap kukus
ikan kaya dengan sumber protein! :)

  • Pajeri nenas
one of my favourite dish ni. lagi-lagi kalau maktok yang masak.
nyummehh!

  • Mee hailam
kalau dah bosan buka nasi setiap hari, boleh try
mee hailam.

  • Nasi dagang
boleh juga kalau nak cuba masakan dari negeri lain.
this is my favourite too

p/s: jangan tengok lama-lama nanti makruh puasa. hahah anyway selamat berpuasa untuk semua umat Islam terutama yang baca blog Ai ni. thank you sudi singgah. jumpa lagi dalam entri yang akan datang (masa cuti raya nanti kot, Insya Allah.)


sumber gambar : google images






Comments

Amelia said…
dah la perut tengah dalam mood berbunyi2 ni T_T lepas tu tgk pulak gambar makanan yg sedap2 ni xD

rindunya nk mkn pajeri nenas. Ikan stim tu pon nampak sedap gila. but tak pernah lgi makan nasi dagang, hehe
ejulz said…
waaaa.. sedap.. :)

Nak kad raya? Meh sini.. "Saya Nak Kad Raya Dari EJULZ!!!"

Nak Hadiah Gopro 4? Meh sini.. "Persiapan Hari Raya bersama Lazada Malaysia"

Hazyyy said…
terliurnya tengok makanan2 tu semuaaa! btw hai KMJ-ian !
Hazyyy said…
terliurnya tengok makanan2 tu semuaaa! btw hai KMJ-ian !